Samsung Galaxy S – reanimacja mojego trupa (nieoficjalny Android 2.2 Froyo), nie obyło się bez ofiar

Posted: 2011/01/05 by wildwezyr in SmartPhone & AppPhone
Tagi: , , , , , , , , , , ,
Android 2.2 Froyo dla SGS (oficjalna wersja nie dla każdego)

Android 2.2 Froyo dla SGS (oficjalna wersja nie dla każdego)

Ufff. Sytuacja z moim telefonem (i z moim Buzzem – okazało się, że to ma związek…) wraca do normalności.

Okazuje się, że nie należy robić backupu przed zrobieniem rootowania, bo nie zapisują się wtedy dane aplikacji, a tylko same pliki instalacyjne aplikacji APK (to i tak już coś).

Po drugie – bez sensu jest robić backup i przywracać kontakty, wydarzenia i inne dane trzymane na koncie Google’a. Przywrócenie tych danych to proszenie się o kłopoty – poprawne dane zostają skasowane, natomiast na ich miejsce pojawiają się kopie z backupu, które nie są w 100% tak samo funkcjonalne – np. wydarzenia nie mają osób zaproszonych, kontakty – niby te same – ale powodują, że nikogo nie śledzimy na Buzzie (tak przykładowo). Na to zamieszanie nie pomaga nawet fajna funkcjonalność w kontaktach Gmaila polegająca na możliwości przywrócenia stanu kontaktów z dowolnego czasu do 30 dni wstecz.

Zamieszanie i do pewnego stopnia brak mojego głębszego namysłu przed (bo po – to każdy Polak potrafi się namyślić… i dalej głupi po szkodzie) wynika z:

  1. Możliwości wgrania nowszego oprogramowania na telefon bez robienia roota. Poprzednio robiłem upgrade Androida na HTC Magic i tam było to ciężkim procesem, więc najpierw miałem roota, a potem mogłem zrobić pełny backup. Teraz to przeoczyłem, że brak roota to nie będzie backupa danych aplikacji. Generalnie upgrade robiłem Odinem, do wersji
  2. Problemy z telefonem (w moim buzzowym profilu jest więcej marudzenia). Miałem już wczoraj tak ciężką sytuację, że nie mogłem odczytywać plików z telefonu po podłączeniu via kabel USB (testowane na kilku komputerach, reset telefonu też robiłem). Dopiero po backup / przywrócenie ustawień fabrycznych odzyskałem tę możliwość. A więc się ucieszyłem i postanowiłem szybko iść za ciosem – wgrać nowszą wersję Androida. Brak konieczności rootowania w tym celu tylko mnie ucieszył (a powinien wzbudzić podejrzenia).
  3. Przeziębiony jestem co mnie dodatkowo otępiło ;-).
  4. W każdym razie – na przyszłość – root jest ważny do poprawnego backupu danych i aplikacji z telefonu z Androidem!

Kilka uwag (nieco szerzej) o procesie aktualizacji Androida na moim Samsung Galaxy S w Orange.

  1. Jak wiadomo – Orange opóźnia się z wydaniem oficjalnej aktualizacji, choć w Erze i u innych rodzimych operatorów taka aktualizacja pojawiła się pod koniec zeszłego roku. W Orange – nie, będzie może w tym miesiącu (styczeń 2011).
  2. Do aktualizacji SGS służy program Samsung Kies instalowany na PC. Jednak tryb połączenia przez USB (taki specjalny) nie działa, jeżeli na karcie lub w pamięci telefonu są pliki z długimi rozszerzeniami. A takie rozszerzenia robi sobie Seesmic, TweetDeck. Przed połączeniem telefonu z komputerem w trybie Kies należy połączyć się w trybie Mass Storage (telefon jako dysk USB) i odnaleźć oraz skasować złe pliki.
  3. Cierpiałem na straszne lagi – kilkanaście sekund lub dłużej czarnego ekranu przy próbie przełączenia się / uruchomienia prawie każdej aplikacji. Dodatkowo telefon mi się wyłączał czasem bez powodu – sam z siebie, albo resetował. Ostatnio nawet przeglądarka zaczęła się często zawieszać i Android proponował wymuszone zamknięcie. Do tego te problemy z połączeniem do komputera przez USB.
  4. I teraz klops – skoro połączenie przez USB nie jest możliwe, to jak zgrać z telefonu pliki backupu? Przypominam, że warto najpierw mieć roota przed zrobieniem backupu, a program do backupu, którego używam – My Backup. Rozwiązaniem jest SwiFTP – aplikacja na telefon udostępniająca zawartość pamięci / karty jako serwer FTP, z którym wystarczy połączyć się z komputera.
  5. Po wykonaniu przywrócenia ustawień fabrycznych (co kasuje zainstalowane aplikacje, ale nie zdjęcia) telefon zaczął działać sprawnie. Czyli wygląda na to, że to coś z zainstalowanymi aplikacjami było nie tak. To trochę dziwne, bo bardzo często ubijałem zbędne aplikacje za pomocą Advanced Task Manager.
  6. Ważne jest aby zapisać sobie dokładne wersje oryginalnego ROMu z telefonu, gdyby aktualizacja poszła źle i trzeba było przywracać wersję oryginalną, reklamować telefon itp. U mnie jest to: PDA: I9000BVJG1, PHONE: I9000BVJF3, CSC: I9000IDEJG1 – przypominam, że mam telefon z naszego Orange. Sprawdzenie tych wersji robimy wpisując na klawiaturze telefonu (wchodzimy w dzwonienie i wybieranie ręczne numeru): *#1234#
  7. Na moim telefonie (prawdopodobnie kwestia wersji ROMu JG1) nie działa rootowanie za pomocą One Click Root. Zastanawiałem się nad rootowaniem, gdyż początkowo – zamiast wgrania Froyo (Android 2.2) chciałem wykonać One Click Lag Fix, a ten fix jednak wymaga roota. A skoro wgranie Froyo nie wymaga roota, to poszedłem w ścieżkę aktualizacji do Froyo bez roota (co było błędem ze względu na brak backupu danych aplikacji).
  8. Zrobienie aktualizacji systemu operacyjnego jest proste na Samsung Galaxy S – znacznie prostsze niż na HTC Magic z wgranym blokującym SPLem. Do tego celu używa się specjalnej aplikacji Odin z paczką plików – wybieramy jakąś sensowną wersję ROMu (polecam tą listę: http://forum.android.com.pl/f193/spis-chronologiczny-19054/, ja wybrałem z niej I9000XXJPU – tu w środku jest Odin3 v1.3 i wszystkie pozostałe potrzebne pliki), ściągamy wszystko, upewniamy się, że mamy dobre drivery, dające połączenie telefonu przez USB i uruchamiamy proces. Po jego zakończeniu – voila – nowa wersja systemu!

Na razie telefon działa sprawnie z nową wersją systemu operacyjnego. Życzyłbym sobie, aby to się utrzymało.

BTW: Pracowicie przeklikałem wszystkich followersów z Buzza i zrobiłem refollow, będzie dobrze ;-).

Sorry za potencjalnie chaotyczny wpis – jak wspomniałem, chwilowo chory jestem.

Komentarze
  1. polothx pisze:

    Hej no jak zrobiles lagfix?? i dziala dobrze teraz?? i jescze przeczytalem ten artykul zaraz po Twoim narzekaniu na Galaxy s w porównaniu do iphone – jak wrażenia na Froyo??

    • wildwezyr pisze:

      Lagfixa nie robiłem, na razie używam tego nieoficjalnego Froyo. Nie mam jeszcze pewności, że teraz jest lepiej. Wydaje mi się, że obserwuję początki powrotu objawów usterkowych, ale jeszcze za wcześnie aby mieć pewność (pewnie jestem przewrażliwiony, więc wolę poczekać z wnioskami). Jak się sprawa wyklaruje – za np. miesiąc – napiszę o tym.

  2. Marcelina pisze:

    Hej? Posiadam samsung galaxy? Jak ściągnąć ikonkę facebooka? Łaćzy mnie z nim tyko przez internet, a nie w ramach pakietu,ktory wykupiłam.. proszę o odpowiedzi na wpoprzekczasu@op.pl

Skomentuj

