Google Social Circle – czyżby element Google Me?

Posted: 2010/10/11 by wildwezyr in Pisanie o tym jest w modzie
Tagi: , , , , , , , ,

 

Social Circle - krąg naszych znajomych wg Google

Social Circle - krąg naszych znajomych wg Google

 

Może to jest tak, że ja po prostu coś przespałem… UPDATE: wygląda na to, że Social Circle to jakaś staroć (w sensie – sprzed roku): Introducing Google Social Search: I finally found my friend’s New York blog! Ciekawe, że jakoś mnie to ominęło…

Tak czy inaczej – znalazłem coś, co jest dla mnie nowością – pierwszy raz widzę. Chodzi o Google Social Circle – czyli nowy element wyszukiwania (tradycyjnie w wersji BETA). Na pierwszym obrazku widać stronę dedykowaną Social Circle. Zakładam, że nic prywatnego tu nie ma, to samo można wyczytać z mojego profilu Google Buzz.

Na drugim zaś obrazku widać wyniki wyszukiwania zawężone tylko do Social Circle (kręgu znajomych / społeczności?) i tu mamy możliwość dalszego filtrowania wyników – po konkretnej osobie z jaką jesteśmy powiązani w serwisach społecznościowych (bezpośrednio i pośrednio).

 

wyniki social circle search

wyniki social circle search

 

Trzeci obrazek z serii – integracja wyników standardowego wyszukiwania z Social Circle Search – na razie te wyniki prezentowane są na dole strony. Przykładowo szukałem „pytania i odpowiedzi”, na wiele innych kwerend pewnie bym nie zauważył tego Social Circle, bo nie na każdy temat są wypowiedzi moich znajomych, albo nie wszystko jeszcze Google zaindeksowało.

 

zintegrowane wyniki wyszukiwania

zintegrowane wyniki wyszukiwania

 

I wracając jeszcze raz do początku – pomimo, iż staram się śledzić nowinki, to albo właśnie po cichu weszło te Social Circle od Google, albo przespałem… Wiele się dzieje u Google, ale na stronie Google New jakoś nic na ten temat nie widzę…

Od jakiegoś czasu mówi się o Google Me – najpierw miał to być nowy serwis społecznościowy od Google (czego Google długo ani nie zaprzeczało, ani nie potwierdzało), jakiś czas temu dowiedzieliśmy się, że Google Me to będzie społecznościowa nakładka (social layer) na różne serwisy od Google’a. Być może te Social Circle to jeden z elementów Google Me, na pewno jest to też element walki z Facebookiem i jego zapowiadanym (bo nie widziałem tego jeszcze w praktyce) przeszukiwaniem stron wg rekomendacji znajomych – właśnie w ramach powiązań społecznościowych.

Innym elementem rozwoju produktów Google w stronę społecznościową są testowane właśnie wiadomości polecane przez znajomych. W ramach Google News widać sekcję tych wiadomości, które polecają sobie nasi znajomi na Twitterze. To jest jeszcze na razie w fazie testów, ja tego u siebie nie widzę – więcej na ten temat w artykule „Google News Experiments with Twitter Integration” na mashable.com.

 

 

Integrancja Google News z Twitterem

Integrancja Google News z Twitterem

 

Robi się ciekawie, coraz ciekawiej ;-)…

UPDATE2: tak jak napisałem w aktualizacji na górze – wygląda na to, że mnie jakoś ten Social Circle ominął szerokim łukiem, nie zauważyłem go do dziś. Może po prostu jeszcze słabo to działa, mam za mało rozbudowaną siatkę znajomych itp. Prawdopodobnie też jestem teraz po prostu bardziej wyczulony na wszelkie społecznościowe rozwiązania i dodatki od Google – zastanawiając się czy i co wyjdzie z tego Google Me. Faktem jest, że Google ma bardzo wiele serwisów czy funkcjonalności o charakterze społecznościowym, tylko cały czas nie umie tego połączyć w jeden spójny twór – godnego konkurenta dla Facebooka itp. Zobaczymy jak to zrealizują tym razem…

Skomentuj

