tak wygląda w butelce

tak wygląda w butelce

Podczas tegorocznego urlopu w Kazimierzu i Nałęczowie miałem okazję pić Perłę Czarną Extra Strong (8%) – bo to okolice Lublina, więc lokalne piwko tam było (m. in. to). Tak jak być może wspominałem, a może i nie – zdziwiło mnie, że w lokalnych sklepach dużo mocnych piw stoi w lodówkach i na półkach – jakby więcej amatorów wyższych procentów? Niech to ktoś kompetentny przeanalizuje i podzieli się wnioskami ;-).

Wczoraj udało mi się dorwać ową Perłę w okolicach Warszawy – dokładnie Auchan w Piasecznie. Być może oznacza to, że niebawem będzie ona szerzej dostępna.

Polecam, warto spróbować, jeżeli ktoś lubi mocniejsze piwa. Oto zalety:

  1. Ciekawy smak – zdecydowanie inny niż zwykłej Perły.
  2. Pomimo swojej mocy nie wali od niej spirytusem, a to dość częsta przypadłość mocnych piw.
  3. Smakuje mojej żonie, więc być może smakuje kobietom – mimo swojej mocy – a więc może być alternatywą dla pseudopiwa Karmi. Jak ktoś myśli o zabraniu kobiety na piwo, to może być istotna zaleta, bo ja na przykład nie znoszę, jak w moim towarzystwie pije się pseudopiwa, uważając że się jest „na piwie” ;-).

Przypomnę może na koniec o jakich piwach już pisałem: Brackie Mastne (czyli „wypasione”), Żytnie (browar Konstancin), Miodne (browar Kormoran, te też dobre dla kobiet), Kasztelan niepasteryzowany vs pasteryzowany, Warnijskie (browar Kormoran, tzw. chleb w płynie), słowo o „Świeżym” (browar Kormoran, mocne co wali spirytem), Kaper (hej najemni korsarze, król Kazimierz Jagiellończyk wzywa!), Morawskie (niby wpis o Kasztelanie, ale wstęp o Morawskim).

Wpisy piwne zebrane są w kategorię „Piwo i okolice”, należy oczekiwać, że będzie się tych wpisów pojawiało więcej. W końcu człowiek nie wielbłąd – pić musi, a jak też staram się dbać o krzewienie kultury spożycia (od najmłodszych lat).

W najbliższym czasie planuję wpis jak to w 5 osób robiliśmy podwójnie ślepe testy piw koncernowych typu Warka, Żubr, Heineken, Łomża. Wyniki zadziwiły wszystkich! Na zachętę tylko napiszę – brak odczuwalnej różnicy pomiędzy Kasztelanem pasteryzowanym i niepasteryzowanym jest w świetle wyników tych testów zupełnie zrozumiały i oczywisty…

Pamiętajcie hasło: Koncernówkom (jak tirówkom) mówimy NIE!

Na szczęście są coraz popularniejsze piwa regionalne i oryginalne – jak ta Czarna Perła ;-).

Komentarze
  1. wildwezyr pisze:

    Przemożny wpływ Perły Czarnej Extra Strong (8% robi swoje?) – w pierwszej opublikowanej wersji tego wpisu (już to poprawiłem) stworzyłem nowe piwo – Perłę Niepasteryzowaną… Pomyliło mi się z Łomżą niepasteryzowaną, ale w sumie – może warto aby taka Perła powstała.

    Ta pomyłka wynika po części z tego, że zwykła Perła bardzo mi przypomina Łomżę, ledwo je odróżniam, a może i nie odróżniam… Więcej o tym we wspomnianym opisie ślepych testów – już w niedalekiej przyszłości ;-).

  2. Guziel pisze:

    ciekawie wyglada hehe ;p

    • wildwezyr pisze:

      Hmmm, piwieczko.net żarty sobie robi ;-). A z drugiej strony wiadomo od niedawna, że Hannah Montana pociąga w szkole czarną perłę extra strong z takiego dżezi bidonu ;-).

  3. wildwezyr pisze:

    Poprawiłem obrazek na właściwy oraz link do piweczko.net – na właściwy. Ciekawe czy znowu pozmieniają i podstawią bidon z Hannah Montana: http://piweczko.net/zdjecia/perla_extra_strong.jpg w sumie śmieszny był to żart z ich strony ;-), ale lekko dla mnie niezrozumiały, skoro dobrze do nich linkowało.

Skomentuj

