Samsung Galaxy S – czyżby (mój osobisty) iPhone killer?

Posted: 2010/08/06 by wildwezyr in SmartPhone & AppPhone
Tagi: , , , , , , , , , ,
Samsung Galaxy S vs iPhone

Samsung Galaxy S vs iPhone

Uwaga: ciąg dalszy moich przemyśleń na temat Samsunga Galaxy S, Androida 2.1 i ich porównania z iPhone dostępny jest tutaj.

Na obrazku obok widać podobieństwo obu telefonów. Oczywiście – to iPhone był pierwszy, Samsung tylko kopiuje – od najlepszych.

Tak czy inaczej – właśnie zmieniłem dziś telefon z iPhone 3G na Samsunga Galaxy S. Umowa mi się skończyła, iPhone zdążył przez 2 lata popękać, bateria chyba ciut gorzej trzyma, a iOS 4 – no muli mi ten system (i nie tylko mi), czego wcześniej nie było.

Zastanawiałem się jeszcze nad HTC Desire, ale ostatecznie przekonał mnie Paweł Iwaniuk… Ewentualnie na niego zwalę winę, jak mi się ten Galaxy S nie sprawdzi ;-). Na razie jeszcze nie wiem jak będzie, gdyż to dopiero kilka pierwszych godzin.

Jak poużywam dłużej – wrzucę tu jakieś spostrzeżenia, głębsze subiektywne wnioski itp.

Co zauważyłem na razie na szybko:

  • Uderzające podobieństwo zewnętrzne do iPhone + nakładka TouchWiz – też jakby pod iPhone zrobiona. To dobrze, bo będę miał mniejszy szok z przesiadki.
  • Telefon waży tyle co iPhone (porównywalnie) i jest jedynie minimalnie większy – może pół centymetra wyższy i o milimetry szerszy. Za to jest cieńszy od iPhone’a 3G. Jednak ekran udało się w nim zrobić zauważalnie (bardziej od całościowych wymiarów) większy! To dobrze, do tego jest to jakiś tam Super AMOLED, więc powinno być ładniej.
  • Jakoś mało przycisków! Zazwyczaj androidowe telefony mają 6: home, menu, back, search, call, reject call i jeszcze trackballa lub jakiś odpowiednik. A tutaj – znów poszli w iPhone – tylko centralny home (jak na iPhone, jak na iPhone!) oraz menu i back. Dziwi mnie szczególnie brak trackballa – jak podczas edycji tekstu przesunąć kursor gdzieś w środek? Na razie nie wiem i to chyba jakiś problem.
  • Wirtualna klawiatura Swype. No jest – można sobie ją wybrać (jest też klasyczna wirtualna). Byłem sceptycznie do niej nastawiony, ale chyba jednak (po wpisaniu kilkunastu słów stwierdzam, że…) może być to całkiem wygodny (sprawny!) sposób wprowadzania tekstu. Zobaczymy. Oczywiście zrobię testy z pangramami i zażółć gęślą jaźń ;-).
  • Słuchawki IMHO lepsze niż w iPhone. No do iPhone nie dają tzw. dokanałowych, a takie są dorzucone do Galaxy S. Z tego może wynikać różnica w jakości dźwięku – na korzyść Samsunga… Ale – kto zabronił Stefkowi dawać lepsze słuchawki? Dział księgowy Apple, który założył, że fanboye i tak dokupią (oryginalne apple’owskie, a jakże)?
  • Radio jest i można sobie słuchać ;-).
  • Szybki jest skurczybyk – bardzo płynnie wszystko śmiga (to dobre określenie na responsywność Samsunga).
  • Samsung jest mniej estetyczny, mniej wysmakowany, mniej ascetyczny itp. Próbuje nadrabiać kolorkami (a ten jego super AMOLED potrafi!), ale to nie to samo. Wolę styl graficzny iPhone’a. Po części to oczywiście nie wina samego Samsunga, tylko systemu Android. Trzeba przyznać, że i tak jest lepiej w tej wersji (2.1) niż było to na HTC Magic z Android 1.5 – system wyraźnie ładnieje, aplikacje też. Może kiedyś ta różnica jeszcze się zmniejszy. Oby.
  • Poza tym – nagrywanie filmów HD, dwie kamerki (przód i tył), wbudowane 8 GB pamięci (tyle dają w Orange), ale można dodać sobie 32 GB na karcie pamięci, wymienna bateria ;-), najszybszy procesor i procesor graficzny aktualnie dostępny na rynku, możliwość wyjścia TV-Out itp. We wrześniu ma być aktualizacja do Android 2.2 (Froyo), więc też na to narzekać nie można. Ciekawe czy dadzą 3.0 (Gingerbread)…
  • No i teraz cena / dostępność. Cena niższa w Orange niż dla iPhone 3Gs, a przecież iPhone 4 – porównywalny parametrami z Galaxy S – nie jest jeszcze dostępny u nas, a jak będzie – to cenowo będzie znacznie mniej atrakcyjny. No i wiadomo jakie ma problemy… Z założonym darmowym bumperem wygląda jak stary iPod Touch, a nie najbardziej sexy telefon w galaktyce (nomen omen). Dodatkowo – zaczęła mi doskwierać zamknięta platforma iOS, pewne wypaczenia – jakaś wybrakowana wielozadaniowość, brak obsługi widgetów na pulpicie, czy możliwości zmiany managerów pulpitu…

Tak czy inaczej – postanowiłem dać drugą szansę Androidowi (po średnio udanym HTC Magicu, którego użytkuje żona i słyszę, że chce jednak mojego iPhone 3G zabrać mimo, że wrzuciłem jej Androida 2.1). Jeżeli topowy aktualnie telefon z Androidem nie da rady, to już chyba nic nie da rady na iPhone’a. A jestem nim rozpieszczony i zepsuty przez te 2 lata ;-). Dlatego pozwoliłem sobie napisać życzeniowo „iPhone killer”, choć zazwyczaj drażni mnie używanie konstrukcji coś-tam-killer. No niech tym razem się uda być tym killerem (ten jeden raz)!

I tak zupełnie na koniec – tym wpisem chciałem się oczywiście pochwalić moją nową zabawką ;-). A co – nie wolno mi?

Przeczytaj również ciąg dalszy: Kilka krytycznych uwag o Samsung Galaxy S i Android 2.1 – czyli dlaczego wolałem iPhone’a.

Komentarze
  1. […] abonamencie 99 zł / mc na 2 lata) – to bym pewnie się teraz poważnie zastanawiał. Moje pierwsze pozytywne wrażenia z posiadania Galaxy S szybko zniknęły i ich miejsce zajęło rozczarowanie, że to jednak nie jest […]

  2. Andrzej pisze:

    Zdjęcie wyraźnie „modyfikowane”. Samsung Galaxy S, jest uderzająco większy od iPhona 4, a na zdjęciu wyglądają tak samo. Należy wspomnieć o jeszcze jednym rekordzie, który pobił iPhon4. Rekordowo wysokiej liczbie usterek. Utrata zasięgu, niedopracowane WIFI, przebarwienia ekranu, to tylko mały wycinek, całego wachlarza błędów w tym telefonie. Parę dni temu, tuż przed premierą okazało się, że jest jeszcze problem z zapisem video i zdjęciami. http://www.sfora.pl/Wielki-problem-z-iPhone-4-Fatalne-zdjecia-a23476. Te wszystkie wady, nie tylko nie pozwalają iPhon’owi 4 konkurować z najlepszym obecnie smartfonem na rynku – SAMSUNGIEM Galaxy S, ale czynią z niego po prostu urządzenie, nie do użytku

    • wildwezyr pisze:

      Jak raz mam oba telefony. Samsung wydaje się większy w liczbach i na zdjęciach, w realu – jak się przyłoży jeden do drugiego – to są milimetry, kosmetycznie niemal Samsung jest większy (choć ekran większy jest sporo!). Na potwierdzenie tych słów – szukałem paska na ramię (armband) do Samsunga. Nie znalazłem, ale ludzie sobie polecają taki pasek do… iPhone’a – spokojnie samsung się mieści – być może pomaga to, że samsung jest cieńszy i lżejszy od iPhone’a 3G(s)…

      Co do problemów z iPhone – no, jest tego sporo. Ale śmieszne jest, że o Samsungu Galaxy S nie pisze się tak dużo, a też ma dużo problemów – GPS, zasięg itp. Prawie to samo co z iPhone, ale widać mniej popularny, to mniej można o nim znaleźć informacji. Ja o problemach z anteną czytałem gdzieś, ale o problemie z GPS w Galaxy S dowiedziałem się dopiero na własnej skórze. Jednak – jak ktoś chce – bez trudu znajdzie w Google… Nie jest tak świetnie jak o nim piszesz, oj nie! http://www.google.pl/search?hl=pl&q=samsung+%22galaxy+s%22+problemy

  3. […] Moje pierwsze wrażenie było bardzo pozytywne i pewnie oglądając filmy na YouTube, czy nawet testując przez chwilę Samsunga np. w salonie, można stwierdzić że to fajny telefon. […]

  4. […] (np. przeglądarki) wysyłane i wymuszane przez Google? Chciałbym wiedzieć na czym stoję, w końcu teraz mam Androida. Strach wchodzić na pewne stronki, czy nie? A może antywirusa trzeba zainstalować? A myślałem, […]

  5. wisniowy pisze:

    Dawno nie czytalem tak intelegentnego porownania.

Skomentuj

