Krótko i nie na temat – Nadal bez problemu można przedłużać bilety okresowe ZTM!

Posted: 2010/03/25 by wildwezyr in Nie na temat
Tagi: , , , , , , , , , ,

Dziś (2010.03.25, z rana w metrze, w automacie biletowym) przedłużyłem mój bilet na starej karcie miejskiej. Żadnego problemu z tym nie było – wybrałem przedłużenie 90-cio dniowego kontraktu.

Piszę o tym, gdyż moim znajomi utrzymują, że już nie można, że się nie da. Nowej karty miejskiej (tej spersonalizowanej) nadal nie mam, ale właśnie dałem sobie czas do lipca 2010 aby ją wyrobić.

Zauważyłem, że w internecie bardzo trudno znaleźć prawdziwą informację na temat przedłużania starych kart miejskich. Straszny bałagan i szum informacyjny, sprzeczne informacje. Nawet na stronach ZTM nie jest powiedziane jasno i wprost, że nadal można to robić. I pewnie dlatego wiele osób (w tym moi znajomi) uważa, że się nie da.

Np. tu na stronie ZTM czytamy:

Czy karta spersonalizowana jest obowiązkowa?

Zgodnie z uchwałą stołecznych radnych (nr XLVII/1454/2009 z 15 stycznia br.) od 1 stycznia 2010 r. imienne bilety okresowe (30- i 90-dniowe) będą kodowane wyłącznie na kartach spersonalizowanych – ze zdjęciem właściciela oraz z jego imieniem i nazwiskiem.

Nie wiem, może chodzi, że wspomniane „kodowanie” to nie to samo, co przedłużanie kontraktu. Przedłużać można!

Natomiast na innej stronie ZTM piszą nieco inaczej:

Przypominamy, że z biletów zakodowanych do końca 2009 roku jeszcze na starych, niespersonalizowanych kartach będzie można korzystać do 30 czerwca 2010 roku. Do tego dnia możliwe będzie także aktywowanie biletu zakupionego w 2009 roku.  Od 1 lipca 2010 roku spersonalizowana WKM stanie się jedynym nośnikiem imiennych biletów długookresowych.

ale nadal z tego nie wynika, że można sobie przedłużać stare kontrakty na zwykłej niespersonalizowaniej karcie.

Komentarze
  1. Nazcain pisze:

    Potwierdzam, sam przedłużyłem sobie właśnie bilet na starej karcie. Dodam jeszcze, że ta sztuczka nie udaje się z niektórymi biletomatami (być może w części z nich ta możliwość jest już zablokowana).

    • wildwezyr pisze:

      Jeden ze znajomych, którzy utrzymywali że nie można przedłużać, to się jednak nie przekonał. Utrzymuje, że takie przedłużenie, choć wykonalne może być nielegalne i może jak mnie złapią, to karę wlepią za brak biletu (mimo iż wydałem prawie 200 zł). On w każdym razie się boi nie nie przedłuża.

      Dziękujemy ci ZTM za wspaniały szum informacyjny!

Skomentuj

